بیوگرافی
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
پاتریشیا راک (متولد فلیسیا مریم اورسولا هیرولد؛ ۷ ژوئن ۱۹۱۵ – ۳۰ دسامبر ۲۰۰۳) یک بازیگر فیلم انگلیسی بود که در ملودرامهای گینزبرو محبوب بود، مانند مادونا از هفت ماه (۱۹۴۵) و زن شرور (۱۹۴۵)، هرچند که تنها یک فیلم در هالیوود، گذرگاه دره (۱۹۴۶) ساخت. او...
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
پاتریشیا راک (متولد فلیسیا مریم اورسولا هیرولد؛ ۷ ژوئن ۱۹۱۵ – ۳۰ دسامبر ۲۰۰۳) یک بازیگر فیلم انگلیسی بود که در ملودرامهای گینزبرو محبوب بود، مانند مادونا از هفت ماه (۱۹۴۵) و زن شرور (۱۹۴۵)، هرچند که تنها یک فیلم در هالیوود، گذرگاه دره (۱۹۴۶) ساخت. او همچنین در میلیونها مانند ما (۱۹۴۳)، جاسی (۱۹۴۵)، برادران (۱۹۴۷) و زمانی که شاخه میشکند (۱۹۴۷) حضور داشت.
او توسط استودیو جی. آرتور رنک استخدام شد که او را "زیبایی آرکیتایپ بریتانیایی" نامید. او در طول جنگ جهانی دوم در فیلمهای فرار از واقعیت برای استودیوهای گینزبرو به بالاترین سطح محبوبیت خود دست یافت.
راک به عنوان یک بازیگر صحنه آغاز کرد و در تولید لندن ۱۹۳۸ "مغزها در مه" که در آن توسط الکساندر کوردای دیده شد، بازی کرد، که به او یک نقش بدون اعتبار در طلاق خانم ایکس (۱۹۳۸) داد و در نقش اصلی به عنوان یک پرنسس لهستانی در "پسر شورشی" به او نقش داد.
او در "غریبه لاغر" (۱۹۳۹)، "ذهن آقای ریدر" (۱۹۳۹) و "مردم گمشده" (۱۹۴۰) نقش داشت. او نقش بزرگتری در "یک پنجره در لندن" (۱۹۴۰)، کمدی "مشکلات خود را جمع کن" (۱۹۴۰)، "دکتر اودود" (۱۹۴۰)، "سه مرد خاموش" (۱۹۴۰)، "این برای یک نفر اتفاق افتاد" (۱۹۴۰) و "همسر کشاورز" (۱۹۴۱) داشت.
نقشهای او بزرگتر شد: "خانواده همسرم" (۱۹۴۱)، "شخص مظنون" (۱۹۴۲)، "بگذارید مردم بخوانند" (۱۹۴۲) و "دوباره ملاقات خواهیم کرد" (۱۹۴۳) با ورا لین.
راک در "میلیونها مانند ما" (۱۹۴۳) از استودیوهای گینزبرو در صدر فهرست بازیگران قرار داشت. این فیلم موفق بود و گینزبرو به او یک نقش دیگر داد، به عنوان یک راهبه که توسط آلمانیها در "دو هزار زن" (۱۹۴۴) زندانی شده بود.
او در کنار دو تا از بزرگترین ستارههای گینزبرو، مارگارت لاکوود و استوارت گرنجر در "داستان عشق" (۱۹۴۴) که یک موفقیت بزرگ بود، ظاهر شد. راک نقش رقیب حسود مارگارت لاکوود را بازی کرد. او بعداً اظهار کرد که هرچند مجبور بودند صورت یکدیگر را slap کنند، او و لاکوود همیشه بهترین دوستان بودند. "مادونا از هفت ماه" (۱۹۴۵) با گرنجر و فیلیس کلاورت، موفقیت دیگری بود.
اما هیچکدام از آنها به اندازه "زن شرور" (۱۹۴۵) موفق نبودند، جایی که راک نقش بهترین دوست لاکوود را بازی کرد. این فیلم در سال ۱۹۴۶، پرفروشترین فیلم در گیشه بریتانیا بود. جنسیت بیشتر راک در چنین فیلمهایی مانند "زن شرور" برای بازار آمریکایی کمرنگ شد؛ دکلته او باعث شد تا سانسورکنندگان آمریکایی خواستار برداشت دوباره برای کماهمیت کردن آن شوند و او "الهه اوئدونها" نامیده شد، در حالی که نوئل کادر گفت او "یک پدیده" و "یک ستاره فیلم دستنخورده است که میتواند بازی کند".
او همچنین در "جانی فرانسوی" (۱۹۴۵) بود. رالف مایکل که در آن فیلم همبازی او بود، به زودی بعد از آن از همسرش فی کومپتون جدا شد؛ نام راک در این فرآیند ذکر شد.
انتقال کوتاه او به هالیوود برای فیلمبرداری "گذرگاه دره" (۱۹۴۶) یک توافق اجارهداری بین Rank Pictures و Universal Studios از بریتانیا در ازای بازیگران فیلم آمریکایی بود. در طول فیلمبرداری، راک با رونالد ریگان رابطه عاشقانه داشت، در حالی که همبازی آمریکاییاش سوزان هایوارد اظهار داشت "آن دختر جذاب انگلیسی یک زن فوقالعاده است."
راک به بریتانیا بازگشت تا "برادران" (۱۹۴۷) را بسازد، یک ملودرام که از نظر تجاری ناامیدکننده بود. او در یک تولید مشترک آمریکایی-بریتانیا به نام "به یاد خوب" (۱۹۴۷) که در بریتانیا موفق بود اما نتوانست هزینههایش را جبران کند، حضور داشت. "جاسی" (۱۹۴۷)، یک ملودرام با لاکوود، موفقیت بزرگی بود. "زمانی که شاخه میشکند" (۱۹۴۷)، یک ملودرام دیگر، عملکرد نسبتاً خوبی داشت.
نمایش بیشتر