بیوگرافی
بندک "بنسه" فلیگاوف، متولد ۱۵ اوت ۱۹۷۴ در بوداپست، یک کارگردان و فیلمنامهنویس مجارستانی است.
در ابتدا فلیگاوف برنامهریزی کرده بود که نویسنده شود. با این حال، به دلیل کمبود مالی، مجبور به ترک این برنامه شد. او به جای آن، بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ به تحصیل در رشته طراحی...
بندک "بنسه" فلیگاوف، متولد ۱۵ اوت ۱۹۷۴ در بوداپست، یک کارگردان و فیلمنامهنویس مجارستانی است.
در ابتدا فلیگاوف برنامهریزی کرده بود که نویسنده شود. با این حال، به دلیل کمبود مالی، مجبور به ترک این برنامه شد. او به جای آن، بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ به تحصیل در رشته طراحی صحنه پرداخت و به عنوان دستیار در تلویزیون مجارستان استخدام شد، جایی که به کارگردان و تدوینگر تبدیل شد. به عنوان دستیار کارگردان، تحت آموزش میکلوش یانچو و آرپاد سوپسیتس قرار گرفت. فلیگاوف که هرگز به مدرسه فیلم نرفته بود، در سال ۱۹۹۹ با مستند Határvonal اولین تجربه کارگردانی خود را آغاز کرد. موفقیت او ابتدا با فیلم Beszélő fejek (۲۰۰۱) به دست آمد، فیلمی متشکل از شش داستان از زندگی شهری روزمره. فلیگاوف برای این فیلم کوتاه ۲۷ دقیقهای جایزه بهترین فیلم تجربی را در هفته فیلم مجارستان دریافت کرد. ستایشهای مثبت منتقدان با مستند بعدی او، Van élet a halál előtt؟ (۲۰۰۲) و فیلم کوتاه ۱۵ دقیقهای Hypnosis ادامه یافت.
در سال ۲۰۰۳، فلیگاوف اولین فیلم بلند خود را کارگردانی کرد. فیلم Rengeteg که بین کمدی و درام متعادل است، داستانهایی از زندگی جوانان مجارستانی در بوداپست را روایت میکند. این فیلم به صورت دیجیتال با بازیگران آماتور در نقشهای اصلی فیلمبرداری شد. Rengeteg به جشنواره بینالمللی فیلم برلین و بخش بینالمللی سینمای نو دعوت شد و در آنجا با جایزه ولفگانگ استودته تقدیر شد. به گفته مجله Filmdienst، درام و سبک مستند دایرهای Rengeteg به آثار جنبش دگم دانمارکی شباهت داشت. با این حال، خود فلیگاوف بیان کرد که او زیباییشناسی مدرسه بوداپست در دهه ۱۹۷۰ را با پیروی از کار هموطن مشهورش، بلا تار، به کار برده است.
در سال ۲۰۰۴، فلیگاوف با فیلم دوم خود، Dealer، به موفقیت بینالمللی بزرگی دست یافت که همچنین به بخش بینالمللی سینمای نو در جشنواره بینالمللی فیلم برلین دعوت شد. این فیلم روانشناختی درباره یک فروشنده جوان مواد مخدر که به شدت آسیبدیده احساسی است (با بازی فلیسیان کرستس) که در نهایت خودکشی میکند، مانند بسیاری از فیلمهای دیگرش، بدون یارانه، با یک تیم کوچک، دوربینهای دیجیتال قابل حمل، بازیگران آماتور و کمک دوستان و شبکههای اجتماعی فیلمبرداری شد. Filmdienst فلیگاوف را به خاطر فیلم اپیزودیک تاریک و مینیمالیستیاش ستایش کرد و او را در کنار جورجی پالفی به عنوان یکی از کارگردانان جوان امیدوارکننده معرفی کرد. دوباره، کار او با سینمای بلا تار و آندری تارکوفسکی مقایسه شد، هرچند خود فلیگاوف به دیوید لینچ و سرجیو لئونه به عنوان منابع الهام اشاره کرد. Tageszeitung همچنین Dealer را فیلمی دشوار برای تماشا، اما ضروری توصیف کرد. Dealer در جشنوارههای بینالمللی جوایز متعددی را از جمله جایزه بهترین کارگردان در جشنواره بینالمللی فیلم مار دل پلاتا و هفته فیلم مجارستان به دست آورد.
نمایش بیشتر